Hiss & Diss



Min första hiss går till stickat! Älskar stickade mössor, vantar, tröjor mm! Hur mysigt är det inte att ta på sig en stor mysig stickad tröja när man kommer hem ifrån skolan? Jag tycker att stickat är både snyggt & skönt. 
Sjukt bra att ha nu när den kalla vintern kommer! 


Min andra hiss tänkte jag tilldela till Schulman Show! Det är en program som jag verkligen tycker om att kolla på. För dom som inte vet vad det är kan jag ju förklara. Alex Schulman är den som är programledaren om man säger så, och sen så har han två som sitter i den så kallade "panelen" och sen en gäst. En kändis då alltså. Och när man ser på det här, så lär man verkligen känna gästen och jag får ofta helt olika uppfattningar om personen efter den har varit med i det här. Bla Gunilla Person ifrån Svenska Hollywoodfruar var med här, och det avsnittet tyckte jag var riktigt kul. Länk till det avsnittet finns ↓
http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/underhallning/schulmanshow/article15560513.ab


En stor diss går till alla dessa "belibers". Som skriver på fb typ 24/7 om honom och att dom älskar honom och bla bla bla. Ni har inte ens träffat honom face to face?? Vissa skriver liksom att åh jag ska gifta mig med honom och han är perfekt. Ni kommer aldrig bli tillsammans med honom och ni vet inte om han är perfekt. Ge er, har börjat ta bort mina facebook vänner som håller på att skriva om honom hela tiden, för jag orkar inte. Orkar inte höra på det där skitsnacket... Asså han är en vanlig människa! Inse fakta.


Sen går även en diss till alla som klagar & låter sitt privatliv gå ut på fb. Till exempel dom som skriver, "åh mitt liv suger, varför lever jag för?" Liksom... Dom som skriver så vill ju bara ha uppmärksamhet. Dom som skriver så är säkert inte ens dom som egentligen mår så dåligt, för om man mår dåligt på riktigt. Så skriver man ju inte ut det på facebook. Nu är facebook inte ens kul längre, bara för att folk sitter och klagar på sitt liv. 



Kommentarer
Sarah

Håller me dej om dina dissar :) Så irriterande me folk som ba skriver o pratar om sina idoler hela tin :S Skaffa ett liv lxm.. O folk som beklagar sig för o få uopmärksamhet :S Så om nån frågar va som har hänt svarar dom inte ens :S

Svar: Tack! Äntligen någon som förstår mig! Menart, vad har man för liv om det enda man gör är att klaga på fb & skriva att man ska gifta sig med sina idoler? liksom, vakna... :)
fiiamattsson.blogg.se

2012-11-04 @ 19:11:44
URL: http://CheerSarah.devote.se.devote.se
bbecka

Håller med dig med dina dissar. När man loggar in på facebook ser man bara massa "gilla det här om den är söt" eller något liknande. De bombas verkligen med massa sånt, och hur deppigt ens liv är typ. Så sjukt jobbigt!

2012-11-06 @ 16:11:38
URL: http://byrrebecka.blogg.se
Nellie Stomberg

Håller med!
Tycker också att en del saker som är privata tex små tjaffs med vänner hamnar ofta i ens logg på fb, inte okej tycker jag!

2012-11-12 @ 19:29:19
URL: http://nelliestombergs.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback